9 december 2021

3 voordelen van online marketing ten opzichte van offline marketing

2 min read

Tegenwoordig kun je er niet meer omheen: alles gebeurt digitaal. Van winkelen tot werk, opleiding en vrije tijd, we doen alles online. Daarom is het als bedrijf niet meer genoeg om je slechts te profileren met flyers en posters of andere offline marketingstrategieën, maar is de vindbaarheid van je bedrijf enorm belangrijk. Online wordt je verwacht. Online marketing bureau DoubleSmart helpt je op weg!

 Voordeel 1: vergroot je bereik

Zo’n beetje iedereen spendeert een deel van zijn dag online, werkt aan zijn online identiteit en alles is op internet te vinden. Dagelijks komen daar ook weer nieuwe generaties bij die opgroeien in een online wereld. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 94% van de Nederlandse bevolking online actief is. In het buitenland groeien de internetgebruikers natuurlijk ook in rap tempo. Daarom verwachten klanten een digitale zichtbaarheid van elk bedrijf. Met een marketing bureau kun je direct aan de slag.

 Voordeel 2: vind gericht jouw doelgroep

Online kun je als bedrijf heel gericht de juiste doelgroep vinden of je doelgroep gericht uitbreiden. Je kunt zelf instellen op sociale media kanalen, aan wie je advertenties getoond worden. Ook leer je over het gedrag van de doelgroep die je voor ogen had. Je bent niet gebonden aan tijdzones of locatie, dus kun je jouw doelgroep over de hele wereld vinden. Zo kun je de advertenties precies terecht laten komen bij jouw niche.

 Voordeel 3: meetbare en duurzame zichtbaarheid

In tegenstelling tot offline media zijn online media strategieën uitstekend te meten. Je ziet direct welke actie wel of geen gewenst resultaat heeft opgeleverd. Op deze manier kun je nog gerichtere strategieën uitzetten en jouw niche van klanten vinden en bereiken. Naast een groot bereik, een gerichte targeting en een meetbaar resultaat, zijn er nog veel meer voordelen. Een online marketing strategie niet gebonden aan plaats en ruimte, waardoor je over de hele wereld nieuwe klanten kunt vinden. Bovendien zijn er geen materiaalkosten, en is een online marketing strategie veel flexibeler dan veel vormen van offline marketing. Je kunt je strategie zo weer ombuigen, wederom omdat er geen materialen aan verbonden zijn.

In tegenstelling tot artikelen in bijvoorbeeld kranten of tijdschriften, posters of flyers, is een artikel wat je eenmaal online plaatst, voor altijd zichtbaar. Hierdoor is online adverteren vele malen duurzamer, en heb je van elk stukje content veel langer profijt. Alles wat eenmaal geplaatst is, is in principe zichtbaar totdat je het weer van de website haalt. Dit stapelt zich allemaal op, waardoor jouw bereik nog meer groeit. Voordeel op voordeel dus.

Tot slot

Iedereen leeft online. Online content is niet gebonden aan locatie en tijd, niet gebonden aan materiaal, en is daarmee zowel flexibeler als lager in kosten. Daarbij kunnen ze bij online marketing bureau DoubleSmart gericht jouw doelgroep targeten, waardoor je meer klanten bereikt. Als je hulp zoekt bij het opzetten van een goede online marketing strategie, ga dan eens na wat ze bij dit bedrijf voor je kunnen betekenen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *