Engagement is de toekomst voor design kleding bedrijven

Wil jij weten wat engagement is en wat je hieraan hebt als bedrijf? Of wil doe gewoon onderzoek voor een rapport over engagement? Voor beide gevallen ben je hier in ieder geval aan het juiste adres. Betrokken, gemotiveerde werknemers hebben een hogere medewerkerstevredenheid, wat leidt tot enthousiasme in hun rol en algemene bedrijfsgroei in de vorm van meer retentie en lager omzet; hogere productiviteit; verhoogde winstgevendheid; minder ziekteverzuim en verhoogde loyaliteit van medewerkers. Voorheen gingen grote bedrijven namelijk uit van hun eigen marketing en designs om de massa’s te bereiken. Tegenwoordig is dit helemaal veranderd. Wil je meer weten over co-creatie en hoe bedrijven dit inzetten om meer mensen te bereiken? Lees dan snel verder!

Fans creëren en zenden in plaats van bedrijven

Wanneer bedrijven een grote hoeveelheid aan fans hebben, kunnen zij deze groep gebruiken als vijver om in te vissen. Voorheen werd door één brandmanager bepaald welke richting een merk opging. Tegenwoordig is dit allang niet meer het geval. Nu laat een merk zich sturen door de zuivere feedback die de fans geven. De mening van je werknemers zijn belangrijk, maar zeker niet zo belangrijk als de mening of feedback van je klanten. Zij zijn immers de personen die gebruik maken van het merk en er geld aan besteden. Als iets niet klopt tijdens het gebruik van een product of aan de uitstraling hiervan, dan zal de klant het beste weten wat hieraan schort.

Voorbeelden van engagement en co-creatie

Er zijn verschillende manieren om co-creatie en engagement uit te beelden. Een T-shirt creëren is één van de vele manieren om co-creatie te creëren, zoals dat op Omnishirt.nl wordt gedaan. Hiermee kan er dus worden gespeeld met bepaalde grote slogans van de grootste bedrijven in de wereld. Een andere manier is fan-fiction. Met fan-fiction worden fictieve verhalen geschreven door fans over bijvoorbeeld een film of serie.