Wat is Google Ads?

Elke keer dat je in Google iets zoekt, zal je bovenaan advertenties zien verschijnen. Deze advertenties komen nog voor de eigenlijke zoekresultaten en vormen daarom een interessant uitstalraam voor ondernemingen en hun producten en diensten. Met meer dan 60% van de mensen die wereldwijd Google voor hun online zoekacties gebruikt, wordt het meteen duidelijk wat een effect deze advertenties op jouw inkomsten kunnen hebben. De advertenties waar we het over hebben, staan in de online marketing bekend als Google Ads. Maar wat is Google Ads nu precies en waarom is het als onderneming zo interessant om je pijlen op Google Ads te richten?

Wat is Google Ads?

Google heeft verschillende programma’s en functionaliteiten zoals Google Analytics, Google Adsense en dus ook Google Ads. Tot enkele jaren geleden was Google Ads gekend als zijnde Google Adwords. Het Google Ads programma is eigenlijk een soort van software waarmee je op maat gemaakt online advertentiecampagnes kunt maken die dan bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Dit gaat van tekstadvertenties tot de zogenaamde shoppingafbeeldingen. Tot in de kleinste details kan alles geregeld worden zolang er maar aan de voorwaarden van de advertentie wordt voldaan.

De betaling van Google Ads

Zoals bij andere advertenties moet er natuurlijk ook betaald worden. Google Ads uitbesteden? Dan wordt er een bedrag aangerekend van zodra er iemand op de advertentie klikt. Afhankelijk van de concurrentie wordt de cost per click automatisch bepaald. Je kunt natuurlijk zelf een maximale cost per click instellen alsook een maximaal dagbudget. Google Ads geeft je tegelijkertijd ook tips wat betreft het instellen van zoekwoorden en het zo goed mogelijk opstellen van je advertenties. Via allerhande statistieken kun je zo na verloop van tijd de meest optimale advertentiecampagne via Google Ads opstellen. En een goede advertentiecampagne dat betekent meer bezoekers die ook daadwerkelijk klanten of kopers worden.